onsdag den 27. maj 2009

Du skal ikke vide, du skal tro.

Eller jeg vil ikke há at vide at jeg skal tro noget… jeg tror når jeg vil og på hvad jeg vil. Men ærligt talt… hvorfor skulle jeg ikke have en til at sige hvad jeg skal og ikke skal. Jeg vil gerne tro, men på hvad? Please give mig en noget at tro på, alt, det er lige meget hvad.

Jeg kan tro på at det er vinden og kulden som giver mig influenza, men hvad med bakterierne? Jeg kan vælge at tro at foråret bringer kærligheden med sig… den kan man jo heldigvis ikke måle. Kærligheden skal da bare komme hvis den vil, ikke som den dumme influenza. Hvis man satte influenza og kærlighed op mod hinanden for at finde en vinder, hvem ville så vinde… hvad ville man egentligt vælge? Hvad får jeg ud af influenza? Hvad får jeg ud af kærlighed? Hvad går over og hvad gør ikke, eller er i det mindste længere om det?

Jeg tror jeg ved at der ikke er noget at tro på, men til gengæld noget at gøre, noget at tage sig til og noget at begynde med… Begynd, og dvæl ikke i spørgsmålet om viden og tro.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar