søndag den 17. oktober 2010

Mors

At sidde på Mors og overveje hvad der sker i éns liv, er unfair hold for det derhjemme. Her hedder byen Flade. Og der er hvad jeg burde få og hvad markerne er. Jeg er markerne... nå men når jeg ser ud i horisonten, som kun afbrydes af gårde, vindmøller og intethed, med lyden af uret som tikker... ja så burde jeg få nogle Flade og komme over mig selv. Der er travlt derhjemme, men hvem har travlt? Der er usikkert derhjemme, men hvad og hvem kan gøre det sikkert? Og der er selvmedlidenhed derhjemme... og hvem hr. Flade Jan kan gøre noget ved det?! At bliver godt lige om hjørnet, det er simpelthen bare at give ting tid. Som man gør på Mors. Give det brede åbne vidder og prøve at få noget af det flade i Flade til det høje derhjemme.

Byen hedder faktisk Tøving og Flade er nabobyen. Og er der noget jeg gør, så er det at tøve. Det er jo ikke nogen hemmelighed, det ved folk som kender mig. Jeg tøver med at Flade det herhjemme ud... få det hele gjort realistisk og reelt.

Tak til Mors

Ingen kommentarer:

Send en kommentar