lørdag den 30. marts 2013

Amazon + Goodreads = Love

Så er det gode nyheder!

Amazon som producerer min ynglings e-bog læser, Kindle, har købt Goodreads, min ynglings social medieside. Hvor jeg kan holde styr på hvad jeg har læst, hvad andre læser og få inspiration til hvad jeg skal læse i fremtiden.

Hvad betyder det for Goodreads?

En forøgelse af antallet af brugere, som sitet virkeligt har manglet. Men derudover vil det gøre siden mere integreret i den omkringliggende verden. Der har hersket en hel del navlepilleri på siden, som jeg nu også mener der gør i den fysiske bogverden. Flere brugere, mere aktivitet og større integration.

Men hvad med Amazon?

Deres Kindle anbefaler brugerne nye bøger på baggrund af tidligere købte bøger. Men hvis man ikke køber bøger i deres store, vil man ikke få ret relevante anbefalinger, og det er de skam godt klar over. Hvis de derimod linker Kindlen op med Goodreads, vil de kunne få et bredere analysegrundlag og give mere relevante anbefalinger.

Jeg glæder mig til at se det i aktion. Det er jo også interessant om det bliver tilgængeligt på ældre Kindles...

Hvad skriver andre om det?
http://feedly.com/k/10dtQjc

http://www.engadget.com/2013/03/28/amazon-acquires-goodreads-kindle-recommendation-engine/

Ingen kommentarer:

Send en kommentar